Forum je namenjen za onu razmenu informacija koja može biti zanimljiva širem krugu osoba koji se interesuju za bezbednost od požara i eksplozija eksplozivnih smeša a autor bira one teme koje intrigiraju čitaoce (postavljene obično u poruci e.mail -om ili telefonom) i jesu zanimljive, zaslužuju širi osvrt; naravno ima i posebnih, ličnih tema. Možete koristiti za pitanja i komentare adresu nikolakleut@gmail.com
недеља, 22. април 2012.
Interesuje Vas nešto više o požarima u garažama?
U traganju za podacima za ažuriranje jedne svoje knjige na internetu sam došao do jednog izveštaja BRE iz decembra 2010. Naziv projekta je
Fire spread in car parks a pod brojem BD2552
Preporučujem je čitaocima bloga iako.... ima mnogih slabosti ... dobro je da bar steknete uvid kako to radi vodeća inženjerska institucija požarne bezbednosti, bar na Zapadu.
U dokumentaciji od oko 110 strana ima i dosta podataka i osvrta, komentara o radovima predhodnika, u uvodu ...ima naravno i detaljniju statistiku o požarima u garažama u V. Britaniji ... i tamo čine manje od 0.1 % od ukupnog broja požara i tamo je od oko 500 poginulih godišnje samo 1-2 koji stradaju u bilo kojoj garaži ..dakle garaže u tom smislu ni tamo nisu značajniji problem ...naravno oni odavno ne fetišiziraju automobile (mada ih vole i poznaju bolje nego mi).. ima i mnogih iznenađujućih zaključaka ... napr. koliko sprinkleri malo znače u garaži (da u pravu ste.. pogodili ste ... nisu se utalili sa tim lobijem u ovom projektu)... koji bi bili umesni za naše pisce propisa (da promene onu sramotnu važeću verziju) i zvanične tumače.
Naravno najviše je onog što se odnosi na eksperimente po tom projektu ...mnogo grafika - dinamika snage gorenja, toplotnih flukseva, produkcije gasova ... šteta, moglo je i bolje izvesti modelovanje eksperimenata... pre svega da se simuliraju požari u podzemnoj garaži ili bar uobičajeno suterenskoj i nešto dalje od otvora ,,, opet kažem šteta.. ti laboranti BRE baš vole da se igraju .. spališe tolike skoro nove automobile ... a mogli su doći do mnogo upotrebljivijih podataka za projektante.
Bilo bi bolje da su dali studije slučaja bar onih nekoliko požara koji su im služili za uporedno istraživanje i štimovanje njihovog CFD programa JASMINE .
Dakle da izvučem za one najznatiželjnje nekoliko podataka ... devedesetih godina i kasnije uvećava se dalje učešče plastike u automobilu ... sad već preko 85 % automobila ima i rezervoar za gorivo od plastike ... maksimalna snaga požara je za jedno vozilo oko 4 MW. kad gore dva je 6- 8 MW ... ispitivali su i kad gore tri ... uslove za preskok požara ... maksimalna snaga se dostiže oko 20-tog minuta ... zanima vas još nešto .. pa tražite na mreži ... nije baš pristupačno za one koji ne znaju bar nešto osrednje o dinamici požara --- ako zapnete negde pitajte .. na moj osnovni meil.
Iako je to ipak za eksperte .. nešto korisno izvuče i inženjer koji se seća termodinamike ..a posebno onaj koji jednog dana treba da projektuje odimljavanje ..
garaže (i da traži od arhitekte da to predvidi kako treba u AG projektu)
Jer i to ukazuje na ono o čemu sam pisao -- da je vatre i dima mnogo,.. da ono što su ranije proporučivali Britanci - da površina svetlih otvora za odimljavanje od 1/20 površine otvora (dakle 5%) nije dovoljno (a naše arhitekte i na 5% cene da tražimo da se njihovo delo odozgo i sa strane (za nadoknadu vazduha) 'izbuši' ... a nije ni svejedno gde su ti otvori ... i naravo bune se da se požarci guraju da rade nihov posao, da projektuju ...
Pa iskoristiću nešto od toga ...nešto ima i dobro a i malo će ostati za 'raspravu' sa njihovim zaključcima ..
Kad sam ja vodio (ili bar učestvovao kao merodavna stranka) slične eksperimente radili smo sa manje laboratorijske opreme ali bar (neskromno je moje mišljenje) nismo pravili koncepcijske greške.. no osmišljavanje relevantnih eksperimenata i jeste sa puno zamki ...često oni koji plaćaju to (naručioci) navuku na kompromise, pa i gluposti, pa ako niste baš čvrst karakter .. jer treba naplatiti... da život (i šou) ide dalje...
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар