среда, 11. март 2009.

Poštovani prijatelji,
Verovatno ste u pregledu, čitanju i nadam se korišćenju mojih knjiga i članaka, primetili izvesne nedostatke - od onih sitnih grešaka štamparskih, nejasnoća, ... ali verovatno i nedostataka bilo onih tipova proračuna ili detaljnijih uputstava, obrazloženja... ili na tehničkim crtežima i skicama.
Molim vas da mi ukažite na to ... napišite mi meil.

Bilo je već onih koji su mi predlagali da smanjim priču, posebno one osvrte na istorijski razvoj ... oni učtiviji su predlagali da sažmem to za oko 10 % .., mada bi želeo da i oni budu konkretniji, da se jave ponovo na bilo koji način i da kažu šta bi to trebalo izostaviti ... i možda u narednim danima 'ispeglati' i one prenaglašene stavove.

Kad se napiše knjiga od 400 - 500 strana skoro je neizbežno da prosečan čitalac ovakve literature nađe ono što ga više interesuje na oko 50 do 100 strana .. ostalo obično prelista, ako je pročitanim zainteresovan i naravno nađe vremena.
Napišite koji deo smatrate da je trebalo šire ili dublje obraditi .. i u kom smeru ...

Verovatno ste već shvatili da knjige u vezi JUS TP 21 nisu pisane da nekog nauče da projektuje ... /za to je potreban bar neki susret - živa reč za početak (a to obično potraje nekoliko sati)/, a onda strpljivo učenje ..i bar povremene konsultacije /.
Namera je bila da se neko, ko već ima neko bar malo planersko ili projektantsko iskustvo u svom radu, navede da razmišlja 'dublje' i o bezbednosti i predviđa u planu ili projektu mere koje su propisne ili se preporučuju ali da to radi s punim ubeđenjem da time radi dobru stvar, da ne pravi nategnute kompromise .... da je svojim poslom zadovoljan..
U mnogo godina rada sa planerima i projektantima primetio sam da su skoro svi na početku saradnje bili u nekom gardu i ocenjivali da im propisane ili preložene mere bezbednosti ograničavaju slobodu planiranja i projektovanja ... onu umniji su brzo shvatali da to i nije tako i da se bezbednost može relativno lako (bar za prostije objekte) integrisati u sisteme objekta ...
(napomena : mnogo teže se integriše čovek u neki humani ili kompleksniji humano/tehnički sistem bezbednosti)
Dakle, dajte vašem planerskom i projektantskom rešenju viši kvalitet - neka bude funkcionalno, ekonomično, lepo a nek bude i bezbedno (i to onako nenapadno, diskretno... ali pouzdano) .. može to i tako ...
Otklonite na vreme mogućnost da vam projekat bude osporen prilikom revizije ... jer nisu predviđene mere bezbednosti ili ne onako kako se traži ... ne radite posao zanemarujući ono što 'mora' (propisano je) ili 'treba' ( što se u svetu zove 'dobra inženjerska praksa') i ne ustežite se da primenjuje u projektima nova rešenja koja mogu da se lepo uklope i vaše koncepte ...
Danas postoje mnoga rešenja bezbednosti od požara koja su usklađena sa zahtevima i najprobirljivijih investitora, projektanata, onih koji imaju specijalne zahteve (za zgrade koje su pod posebnim režimom zaštite kao umetnički ili tehnički vredni objekti) .. bezbednost od požara napreduje vrlo brzo i ono što ste naučili i možda uspešno primenjivali pre 10 godina je sada dosta drugačije ili se smatra za prevaziđeno, 'grubo' ... teško, ružno,

Namera autora je da planeri i projektanti pokušaju da skladno integrišu one mere bezbednosti koje odgovaraju njihovom delu plana ili projekta u što ranijoj fazi rada (obično još na nivou skica, koncepata) pri čemu planeri i arhitekte imaju nešto veću odgovornost od projektanata osnovnih instalacija i zaštitnih instalacija i opreme. Njihove greške i propusti se nikako, ili vrlo teško i mnogo skuplje mogu donekle kompenzovati instalaterskim merama, posebnom opremom.

Нема коментара:

Постави коментар